Despre CMD Tulcea
Colegiul Medicilor din Judeţul Tulcea – este un organism profesional, de drept public, înfiinţat prin lege care cuprinde medicii care îşi exercită profesia în raza administrativ-teritorială a judeţului Tulcea sau au domiciliul ori reședința în județul Tulcea, membri ai Colegiului Medicilor din România.
Colegiul Medicilor din Judeţul Tulcea are ca principal obiect de activitate controlul şi supravegherea exercitării profesiei de medic pe raza judeţului Tulcea aplicarea legilor şi a regulamentelor care organizează şi reglementează exerciţiul profesiei, reprezentarea intereselor profesiei de medic şi păstrarea prestigiului acestei profesiuni în cadrul vieţii sociale.
Potrivit prevederilor art. 76 din Statutul Colegiului Medicilor din România, Colegiul Medicilor din Județul Tulcea are următoarele atribuții:
1. participă, în condiţiile legii, la avizarea furnizorilor de servicii medicale;
2. avizează înfiinţarea cabinetelor medicale private, indiferent de forma lor juridică, şi participă, prin reprezentanţi anume desemnaţi, la concursurile organizate pentru ocuparea posturilor din unităţile sanitare publice;
3. ţine evidenţa membrilor;
4. eliberează şi aplică viza anuală pe certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România;
5. eliberează, la cererea medicilor înscrişi, certificatul profesional curent;
6. supraveghează modul de exercitare a profesiei de către medici;
7. soluţionează reclamaţiile formulate împotriva medicilor înscrişi;
8. organizează cursuri de însuşire a prevederilor Codului de deontologie medicală şi altor acte normative care reglementează profesia de medic;
9. analizează cazurile de exercitare ilegală a profesiei de medic şi le sesizează organelor competente;
10. comunică Colegiului Medicilor din România, în termenul cel mai scurt posibil, toate datele şi informaţiile deţinute, necesare pentru realizarea schimbului de informaţii prin mecanismul de alertă;
11. îndeplinește orice alte atribuţii prevăzute de lege.
Structura organizatorică

Structura organizatorică a colegiului Meducilir Tulcea
Colegiul Medicilor din Judeţul Tulcea are o structură medicală formată din organele de conducere şi o structură contractuală formată din personalul angajat permanent sau temporar, colaboratori sau prestatori de diverse servicii.
Organele de conducere ale Colegiului Medicilor din Județul Tulcea sunt:
a) adunarea generală;
b) consiliul;
c) biroul consiliului;
d) preşedintele.
Adunarea generală este formată din medicii membri ai Colegiului Medicilor din România, aflaţi în evidenţa Colegiului Medicilor din Judeţul Tulcea:
Adunarea generală a Colegiului Medicilor din Judeţul Tulcea are următoarele atribuţii:
a) alege membrii consiliului, comisia de cenzori şi membrii comisiei de disciplină, conform regulamentului electoral aprobat de Consiliul Naţional al Colegiului Medicilor din România;
b) alege reprezentanţii în Adunarea generală naţională conform regulamentului electoral aprobat de Consiliul Naţional al Colegiului Medicilor din România;
c) aprobă proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli;
d) aprobă execuţia bugetară;
e) descarcă de gestiune consiliul;
f) analizează raportul de activitate al consiliului;
g) stabileşte indemnizaţia de şedinţă a membrilor comisiei de disciplină și a membrilor comisiilor de lucru.
Adunarea generală se întruneşte în primul trimestru al anului în şedinţă ordinară şi, în mod excepţional, în şedinţe extraordinare.
Şedinţele pot fi convocat de:
a) consiliu;
b) preşedintele Colegiului Medicilor din Judeţul Tulcea;
c) biroul consiliului;
d) o treime din numărul membrilor Colegiului Medicilor din Judeţul Tulcea.
Convocarea adunării generale se face prin afișarea convocatorului la sediu și pe site-ul Colegiului Medicilor din Județul Tulcea cu 30 de zile înainte şedinţei ordinare sau cu 10 zile înainte de şedinţele extraordinare.
Adunarea generală adoptă hotărâri cu majoritate simplă în prezenţa a două treimi din numărul membrilor săi.
Dacă la prima convocare nu s-a realizat majoritatea de două treimi, după 10 zile se organizează o nouă şedinţă, cu aceeaşi ordine de zi, care va adopta hotărâri cu majoritate simplă, indiferent de numărul membrilor prezenţi.
Hotărârile Adunării Generale care vizează aspecte organizatorice se afișează la sediul Colegiului Medicilor din Județul Tulcea și pe site-ul organizației profesionale.
Şedinţele adunării generale sunt conduse de președintele Colegiului Medicilor din Județul Tulcea iar dezbaterile din şedinţă, precum şi modul în care şi-a exercitat votul fiecare membru se consemnează într-un proces-verbal, întocmit de consilierul juridic și semnat de preşedinte și secretar.
Procesul-verbal, împreună cu documentele care au fost dezbătute în ședință, se arhivează în conformitate cu Nomenclatorul arhivistic utilizat la nivelul Colegiului Medicilor din Județul Tulcea.
2. Consiliul Colegiului Medicilor din Judeţul Tulcea
Consiliul Colegiului Medicilor din Judeţul Mureş este format din 11 membrii titulari şi 0 membrii supleanţi, aleşi de Adunarea generală, conform regulamentului electoral aprobat de Consiliul Naţional al Colegiului Medicilor din România.
Mandatul membrilor consiliului este de 4 ani.
Membrii consiliului își exercită mandatul de la data constituirii până la atribuirea mandatelor noilor membri aleși de către comisia electorală sau până la data survenirii unei situații de încetare a calității de membru în acest organ de conducere.
Principalele atribuţii ale Consiliului Colegiului Medicilor din Judeţul Tulcea sunt următoarele:
a) conduce activitatea Colegiului Medicilor din Judeţul Tulcea între şedinţele adunării generale;
b) aleg individual şi pe funcţii membrii biroului consiliului;
c) elaborează regulamentul de organizare şi funcţionare;
d) aprobă indemnizaţiile lunare ale membrilor biroului consiliului;
e) duce la îndeplinire hotărârile adunării generale;
f) aplică şi urmăreşte ducerea la îndeplinire a hotărârilor organelor naţionale ale Colegiului Medicilor din România;
g) alege dintre membrii săi comisiile de lucru;
h) apără şi reprezintă interesele profesionale ale membrilor lor inclusiv în faţa instanţelor judecătoreşti şi a altor autorităţi publice;
i) avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Colegiului Medicilor Tulcea elaborat de Biroul Consiliului.
Consiliul se întruneşte în şedinţe ordinare odată la două luni sau în ședințe extraordinare, ori de câte ori este nevoie, la convocarea:
a) preşedintelui;
b) a cel puţin 3 membri ai biroului consiliului;
c) unei treimi din numărul membrilor consiliului.
Convocarea membrilor consiliului se face prin poștă electronică, cu cel puțin 7 zile înaintea ședințelor ordinare sau cu cel puțin 3 zile înainte de ședințele extraordinare.
Şedinţele consiliului se desfăşoară legal în prezenţa a minim două treimi din numărul membrilor în funcţie.
Şedinţele consiliului sunt conduse de președintele Colegiului Medicilor din Județul Tulcea iar dezbaterile din şedinţele consiliului se consemnează într-un proces verbal, redactat de consilierul juridic și semnat de preşedinte și secretar.
Procesul-verbal şi documentele care au fost dezbătute în şedinţă se arhivează, în conformitate cu nomenclatorul arhivistic utilizat la nivelul Colegiului Medicilor din Județul Tulcea.
În exercitarea atribuţiilor ce îi revin consiliul Colegiului Medicilor din Județul Tulcea ,adoptă decizii, cu votul majorităţii simple a membrilor prezenţi.
Deciziile adoptate de Consiliu care vizează aspecte organizatorice se afișează la sediul Colegiului Medicilor din Județul Tulcea și pe site-ul organizației profesionale.
Membrii Consiliului Colegiului Medicilor din Județul Tulcea în mandatul 2024-2028 sunt:
1. Dr.Boris Ivanov
2. Dr. Andrei Liliana
3. Dr.Ene Cristian
4. Dr.Cristea Jorj
5.Dr.Griza Florentin
6.Dr.Popescu Ion
7.Dr.Ciureanu Constantin
8.Dr.Mihaileanu Reanina
9.Dr.Tureac-Agache Anca
3. Biroul Consiliului
Biroul Colegiului Medicilor din Județul Mureș este format din președinte, doi vicepreședinți și un secretar.
Membrii biroului sunt aleși în mod individual de consiliu, pe funcții, dintre membrii săi, în termen de maxim 5 zile de la data alegerii consiliului.
Mandatul membrilor biroului este de 4 ani.
Membrii biroului își exercită mandatul de la data constituirii până la atribuirea mandatelor noilor membri aleși individual și pe funcții de membri Consiliului sau până la data survenirii vreunei situații de încetare a calității de membru în acest organ de conducere.
Biroul consiliului are, în principal, următoarele atribuţii:
a) asigură activitatea colegiului între şedinţele consiliului;
b) aprobă angajarea de personal şi asigură execuţia bugetului;
c) execută hotărârile adunării generale şi ale consiliului;
d) elaborează şi supune spre avizare consiliului proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli;
e) execută deciziile organelor naţionale de conducere şi răspunde de ducerea lor la îndeplinire;
f) informează consiliul cu privire la deciziile emise şi activitatea desfăşurată între şedinţele consiliului.
Biroul se întruneşte în şedinţe ordinare, săptămânal sau ori de câte ori este nevoie, în ședințe extraordinare, la convocarea preşedintelui sau a cel puţin 2 dintre membrii săi.
Convocarea membrilor biroului se face prin poșta electronica cu cel puţin 5 zile înainte şedinţelor ordinare sau cu cel puţin 3 zile înainte de şedinţele extraordinare.
Şedinţele biroului se desfăşoară legal în prezenţa a minim 3 membrii în funcţie.
Şedinţele sunt conduse de președintele Colegiului Medicilor din Județul Tulcea iar dezbaterile din şedinţe se consemnează într-un proces verbal, întocmit de consilierul juridic și semnat de președinte și secretar.
Procesul-verbal şi documentele care au fost dezbătute în şedinţă se arhivează, în conformitate cu nomenclatorul arhivistic utilizat la nivelul Colegiului Medicilor din Județul Tulcea.
În exercitarea atribuţiilor ce îi revin biroul adoptă decizii, cu votul majorităţii simple a membrilor prezenţi.
Deciziile adoptate de Birou prin care se soluționează cereri individuale ale membrilor se comunică membrilor organizației profesionale.
Deciziile adoptate de Birou prin care se soluționează plângerile/sesizările pacienților se comunică persoanelor interesate precum și comisiei de jurisdicție profesională, în vederea înregistrării și constituirii dosarului disciplinar.
Celelalte deciziile adoptate de Birou în baza atribuțiilor conferite de lege, se comunică tuturor persoanelor fizice sau juridice interesate cât și, spre informare, consiliului colegiului.
Membrii Biroului Consiliului Colegiului Medicilor din Județul Tulcea mandatul 2024-2028 sunt:
1. Dr.Boris Ivanov
2. Dr. Andrei Liliana
3. Dr.Ene Cristian
4. Dr.Cristea Jorj
4. Președintele Colegiului Medicilor din Județul Tulcea
Preşedintele Biroului Consiliului este preşedintele Colegiului Medicilor din Judeţul Tulcea
Principalele atribuţii ale preşedintelui Biroului Consiliului Colegiului Medicilor Tulcea
a) reprezintă Colegiul Medicilor din Judeţul Tulcea în relaţiile cu persoanele fizice şi juridice;
b) încheie contracte şi convenţii în numele Colegiului Medicilor din Judeţul Tulcea cu aprobarea Biroului consiliului;
c) convoacă şi conduce şedinţele Adunării generale, Consiliului Colegiului Medicilor din Judeţul Tulcea și ale biroului;
d) duce la îndeplinire deciziile Biroului, deciziile Consiliului și hotărârile adunării generale precum și deciziile organelor de conducere de la nivel național, date în sarcina sa şi rezolvă problemele şi lucrările curente;
e) angajează personalul de specialitate şi administrativ, cu aprobarea Biroului Consiliului;
f) îndeplineşte orice altă sarcină stabilită de către Consiliul Colegiului Medicilor din Judeţul Tulcea ori de către Birou;
g) propune domeniile de interes pentru înființarea comisiilor de lucru ale consiliului;
h) este îndreptățit să primească, în formă scrisă, și să conteste toate deciziile adoptate de comisia de disciplină împotriva membrilor Colegiului Medicilor din Județul Tulcea
În exercitarea atribuțiilor conferite prin actele normative în vigoare, Statutul Colegiului Medicilor din România și prezentul regulament, pe perioada mandatului, președintele emite ordine.
Actele președintelui Colegiului Medicilor din Județul Tulcea se emit numai pe baza și în executarea actelor normative care stabilesc asemenea obligații în sarcina conducătorilor entităților juridice și se limitează exclusiv la cadrul stabilit în aceste act normative, pe baza și în executarea cărora au fost emise. În preambulul actelor emise de președintele Colegiului Medicilor din Județul Tulcea se indică expres actul normativ pe care se întemeiază și în baza căruia au fost emise.