Comunicate
ALEGERI PENTRU COMPLETAREA CONSILIULUI JUDEȚEAN AL COLEGIULUI MEDICILOR TULCEA.
ART. 1. – (1) Certificatul de membru reprezintă documentul emis de Colegiul Medicilor din România, prin colegiile teritoriale, în baza căruia titularul poate exercita profesia de medic pe teritoriul României, conform nivelului de pregătire în profesie şi prevederilor legale aplicabile. Certificatul de membru va fi compus din pagina principală şi din avizul anual privind exercitarea profesiei de medic, care vor conţine un cod QR.
(2) Codul QR este un link web unic pentru fiecare document, accesibil de pe un telefon sau calculator cu camera web.
(3) Scanarea codului QR oferă posibilitatea validării documentului pe site-ul Colegiului Medicilor din România şi a afişării datelor prevăzute în Registrul medicilor public.
ART. 2. – (1) Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România se acordă, la cerere, persoanelor prevăzute de art. 376 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
- a) deţin un titlu oficial de calificare în medicină, în sensul art. 377 (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- b) nu se găsesc în vreunul dintre cazurile de nedemnitate sau de incompatibilitate prevăzute de lege;
- c) sunt apte din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei de medic;
- d) nu au întrerupt exercitarea profesiei pe o perioadă mai mare de 5 ani sau au obţinut diploma de licenţă în ultimii 5 ani.
(2) La primirea în rândul membrilor Colegiului Medicilor din România, medicul va depune jurământul profesional.
ART. 3. – Certificatele de membru al Colegiului Medicilor din România vor fi emise şi eliberate de colegiul teritorial al Colegiului Medicilor din România în a cărui rază îşi au, după caz, domiciliul/reşedinţa sau locul de muncă/unitatea la care urmează să îşi desfăşoare activitatea medicii solicitanţi, conform modelelor prevăzute în anexele la prezenta decizie.
ELIBERAREA CERTIFICATULUI DE MEMBRU LA ÎNSCRIEREA ÎN
COLEGIUL MEDICILOR DIN ROMÂNIA
(2) Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România prevăzut la alin. (1) se eliberează în baza următoarelor documente:
- a) formular de înscriere completat şi semnat;
- b) documentul de identitate, în original, după care va fi efectuată o fotocopie
- c) diploma de absolvire, în copie legalizată sau prezentată în original
- d) titlul/titlurile oficial (e) de calificare în profesia de medic sau, după caz, documentul care atestă recunoaşterea acestuia, în original
- e) dovada exercitării profesiei de medic în ultimii 5 ani, respectiv adeverinţă de la locul de muncă, dacă este cazul, sau dovada atestării competenţei profesionale, în original sau în format electronic transmis pe e-mail de la adresa de e-mail declarată de medic ca adresă de corespondenţă electronică;
- f) cazierul judiciar şi certificatul de probitate profesională eliberat de statul membru de origine sau de provenienţă, dacă este cazul, în original sau emis în format electronic;
- g) certificatul de sănătate tip A5, care să includă şi viza medicului psihiatru, în original sau emis în format electronic;
- h) declaraţia pe propria răspundere privind inexistenţa unei situaţii de incompatibilitate sau de nedemnitate prevăzute de lege;
- i) certificatul de căsătorie, dacă este cazul, în original;
- j) alt document care atestă schimbarea numelui, în original;
- k) fotocopia dovezii de achitare a taxei de înscriere.
- l) certificatul de nastere
- m) dovada a minim 25 de credite EMC din perioada de viza (copie diplome, participari evenimente, abonamente, articole publicatii, concursuri on-line);
- n) dovada cotizatiei la zi;
(3) La documentele emise în alte state se va anexa o traducere legalizată, în original.
(4) În cazul în care medicul care deţine titlul prevăzut la alin. (1) este şi medic rezident într-o altă specialitate, acesta va depune, pe lângă documentele prevăzute la alin. (2), fotocopie certificată conform cu originalul a carnetului de rezident completat şi vizat la zi sau a adeverinţei de confirmare în rezidenţiat pentru medicii rezidenţi aflaţi în anul I de pregătire.
AVIZAREA ANUALĂ A CERTIFICATULUI DE MEMBRU
(2) Procedura de avizare anuală a certificatului de membru se desfăşoară la nivelul colegiului teritorial care a eliberat certificatul, după depunerea următoarelor documente:
- cererea formulată de titular,
- b) obligatoriu, odată la 5 ani, se va depune o adeverinţă de la locul de muncă sau o declaraţie pe propria răspundere a solicitantului care să ateste practica legală a profesiei;
- poliţa sau poliţele de asigurare de malpraxis pentru cazurile de răspundere civilă
profesională;
- d) în cazul medicilor pensionari se depun şi certificatul de sănătate şi dovezile de acumulare a minimum 40 de credite EMC (educaţie medicală continuă);
- e) în cazul medicilor rezidenţi se depune carnetul de rezident completat şi vizat la zi sau adeverinţa de confirmare în rezidenţiat pentru medicii rezidenţi aflaţi în anul I de pregătire;
- f) în cazul absolvenţilor facultăţilor de medicină care au finalizat pregătirea în rezidenţiat, dar nu au promovat examenul de specialitate, se depune documentul care atestă finalizarea rezidenţiatului, în copie.
(4) Procedura de avizare se încheie prin eliberarea avizului anual conform prezentei decizii, ca parte componentă a certificatului de membru.